Pravidla soutěže a hodnocení

Soutěže Byznysování, soutěže ve tvorbě vlastní fiktivní firmy, se může zúčastnit:

Pravidla jsou pro obě kategorie (Základky i Střední) stejná.

 

Pravidla pro 1. kolo:

  1. soutěžící se přihlašuje prostřednictvím tohoto dotazníku do 31. 12. 2021, 23:59 hod.,
  2. soutěžící do 31. 1. 2022, 23:59 hod., nahrává svou prezentaci a odevzdává ji přes tento dotazník,
  3. prezentace je na téma „má fiktivní firma“, soutěžící ji může pojmout jakkoli, ale prezentace by měla být produktem nápadu soutěžícího a měla by obsahovat co nejvíce informací o firmě.
  4. Prezentace má minimálně 8 slidů, na posledním slidu prezentace soutěžící uvede kontaktní údaje (nemusí být pravdivé, ale musí být uvedeny),
  5. Prezentace musí být tvořena jen a pouze v češtině,
  6. bodování:

1. kategorie – nápad a grafické zpracování:

1. kategorie nápad grafické zpracování
maximum 40 b. 25 b.

2. kategorie – uvedené kontaktní údaje a celkový dojem:

2. kategorie uvedené kontaktní údaje celkový dojem, myšlenka firmy
maximum 10 b. 25 b.

 

 

Maximálně tedy můžete získat 100 bodů. Tyto body určí pořadí, kdo postoupí do finále. Níže naleznete bodování ve finále.

Nápad – max. 40 b.

Mějte nápad. Vymyslete něco originálního, něco skvělého a něco, co zlepší to, co tu máme. Nápad a jeho uchopení je fakt důležitá věc, protože i sebelepší grafik či programátor bez nápadu nedokáže nic. Vy však nápad máte a nebojíte se ho u nás prodat!

Grafické zpracování – max. 25 b.

Nápad ovšem není vše. Geniální nápad s šíleným grafickým zpracováním vám miliony nevydělá. Soustřeďte se také na grafiku a na stylistické zpracování prezentace – prezentace musí zaujmout, ne odradit! Myslete také na to, že méně je někdy více. Nechceme vidět prezentace plné textu.

Uvedené kontaktní údaje – max. 10 b.

Nezapomeňte na to nejdůležitější – uvést na sebe kontakt. Pokud ho tam budete mít, investoři si ho jistě zaznamenají a to, že se neozvou hned po vaší prezentaci, že vás chtějí podpořit, neznamená, že se neozvou nikdy. Nemusíte uvádět vaše osobní kontakty nebo tak, může to být vymyšlené. Ale myslete na to, že tam fakt musí být.

Celkový dojem, myšlenka firmy – max. 25 b.

Ukažte nám, že máte přesah. Např., že vaše firma je energeticky soběstačná. Podporuje změnu klimatu. Neničí přírodu, je eko. Nebo třeba se snaží zlepšit životy postiženým a má různé nadační fondy. Ve vaší fantazii se meze nekladou!

 

Pravidla pro finále:

  1. Pokud se soutěžící dostane do finále, automaticky se počítá s jeho osobní účastí na finále, které proběhne pro základní školy v sobotu 19. 3. 2022 a pro střední školy pak v neděli 20. 3. 2022 v Praze.
  2. Ve finále soutěžící obhajuje svou prezentaci pro 1. kolo před porotou formou přednesu,
  3. na prezentování své fiktivní firmy má 5–7 minut,
  4. po prezentaci zodpoví porotě dotazy.
  5. Soutěžící ve finále prezentuje právě tu prezentaci, kterou nám odevzdal do 31. 1. 2022.
  6. Prezentace musí být prezentována jen a pouze v češtině.
  7. Soutěžící prezentuje formou ústního projevu (největší část hodnocení): mluvte přirozeně a z hlavy (nečtěte), mluvte spisovně, váš projev by měl být uspořádaný a plynulý a v projevu se střídejte (rovnoměrně rozdělené), můžete mít desky s tvrdým podkladem a klipem se vztyčnými body.

Přednes a improvizace + dodržení časového intervalu:

1. kategorie přednes improvizace + dodržení časového intervalu
maximum 40 b. 10 b.

Motto, myšleka, získání publika a reakce na dotazy poroty:

2. kategorie
motto, myšleka, získání publika reakce na dotazy poroty
maximum 10 b. 10 b.

Originalita při prezentování a umění prodat se:

3. kategorie
originalita při prezentování umění prodat se
maximum 10 b. 20 b.

Získejte i zde maximum 100 bodů! Finální součet bodů určí pořadí těch nejlepších z nejlepších. Tak kolikátí budete?

Přednes – max. 40 b.

Mluv jako profík, který zná veškeré prezentační dovednosti. Hlavně se však vyvaruj slovních výplní typu „ehh“, „takže“, „tak“, „jelikož“ a dalších nešvarů. Mluv plynně, věcně, srozumitelně, nahlas. Na internetu se dá najít mnoho videí, školení apod. Vzdělávej se, přednes je dovednost, kterou hned tak někdo neovládá. Pak získáš 40 bodů.

Improvizace + dodržení časového intervalu – max. 10 b.

Improvizovat je důležité. Možná i nejdůležitější. Pokud se vám něco nepovede, přeřeknete se, pokazí se vám prezentace či se ukliknete, zaimprovizujte a vtipně ujistěte publikum a porotu o tom, že jste v pohodě a pokračujete v prodání své firmy. Umění není mít vše předepsané a odříkat to, ale umět improvizovat.

Také je důležité dodržet čas! Na samotné prezentování máte 5–7 minut čistého času.

Motto, myšlenka, získání publika – max. 10 b.

Zaujměte! Přijďte s něčím revolučním, vymyslete něco originálního, něco co tu ještě nebylo. Prodejte to. Získejte si publikum, zapojte porotu, diváky, kohokoli. Na konci prezentace předejte vašim posluchačům motto – motivaci, něco, co je nakopne a vaši prezentaci si zapamatují. Ideálně něco, čím přesvědčíte porotu, potenciální investory, aby do vás investovali.

Reakce na dotazy poroty – max. 10 b.

Porota se vás nebude ptát na fakta, na data, nebude to zkoušení ve škole. Ale bude se ptát na vaši firmu, na vizi, na něco, co porotu upoutá. Buďte klidní a věřte si – vy jste odborníci, je to vaše firma. Odpovězte stručně, výstižně, ale také věcně. Ujistěte porotu (investory) o tom, že do vás fakt chtějí investovat.

Originalita při prezentování – max. 10 b.

Udělejte něco extra. Něco, co nikdo před vámi. Něco, co je vaše a díky čemu si vás budou všichni pamatovat. Ve vaší fantazii a v upoutání publika se vám meze nekladou.

Umění se prodat – max. 20 b.

Prodejte se! Ukažte jasné ano investorovi, že do vašeho projektu se vyplatí investovat. Nebojte se, mluvte sebevědomě, zaujměte svým přesahem, znalostmi a dovednostmi. Dostaňte ze sebe vše, co ve vás je!

 

Toto byla sepsaná pravidla a bodování naší soutěže. Máte k něčemu dotaz? Kontaktujte nás zde.